וזהו הבאור בדברי הביה"ל-שיט ד"ה מתוך בענין קליפת בצלים בשבת-"ואף הכא נמי תיקון אוכל בעלמא הוא ואין שם מלאכה עליו אפילו כשקולף וחולץ העצמות מעל הבשר ובלבד שיהיה לאלתר וכמו שם לענין קולף שומים ובצלים אף דגם שם הקליפה הוא פסולת אפ"ה קי"ל בסוף סימן שכ"א דהיכא דקולף כדי לאכול לאלתר דמותר וע"כ משום דלאלתר אין שום פסולת על הקליפה אלא תיקון אוכלא בעלמא הוא"
וראיתי מי שמביא ראיה מדברי המג"א שכתוב שמותר לנקר בשר בשבת כיון שהחלב והבשר מין א' הן אלא איסורא הוא דרבעי עליה... שבכ"מ מותר לברור כשהתכלית הוא רק להסיר דבר אסור ולא בגלל הכשר האוכל (בענין להשתמש בפילטר לתולעים בניו יורק) ונ"ל שאין כאן ראיה כלל ששם מדבר במין א' והמג"א אמר שהאיסור לא מספיק ליתן לו דין של שתי מינים ומותר, אבל כשיש ב' מינים רק הטעם שהוא עושה הבורר הוא משום איסור אפשר גם המג"א יסכים שאסור כיון שיש ב' מינים כאן כנ"ל
No comments:
Post a Comment